Mobbning,skamligt,inge hjälp ingenting

Pratade nyss med mamma minst 30min

kändes som en evighet.xD

Mobbning ,skamligt!

aja pratade om inlägget jag skrev förut när jag va så arg

pratade om min skola.

Det känns ju som att jag har stort ansvar

för mina vänner i skolan

och känns faktiskt som jag har ansvar för

hela mitt program i skolan.

och det känns inte rätt,det är inte rätt.

det är faktiskt lärarnas ansvar

men tyvärr så tar inte våra lärare så stort ansvar

om det händer nåt

så pratar bara lärarna med elev det rör sig om

sen ingenting mer.

det händer nånting minst en gång om dagen

på vårt program.

Och jag säger att jag oftast alltid

måste stå där och hjälpa personen som blir utsatt

för det är oftast bara en person som ger sig på

mina vänner och jag klarar inte av och  bara se på.

jag känner att jag måste ta ansvar och göra nåt åt de

eftesom lärarna aldrig ser eller hör vad som händer på

speciellt rasterna/även lektionerna.

Men som mamma sa nyss

det är inte mitt ansvar det är lärarnas

för jag kommer inte klara av och ta hand om ett helt program

min kropp och allt orkar inte de.

men det känns som att jag MÅSTE göra nåt

för att det ska bli nån skillnad

det är som att gå på ett dagis

alla pratar på lektionerna

och en viss person som går och gapar,skriker och svär

till vem som helst på programet.

och jag tycker inte det är rätt ,

ingen ska behöva gå till skolan och må dåligt

ingen ska behöva ta emot skit från nån!

om man inte gillar personen så ska man

strunta i personen inte börja bråka med personen

inget av detta är rätt.

Jag har själv blivit mobbad när jag gick i grund skolan

och jag mådde verkligen skit då.

MEN jag hade tur som blev en väldigt stark person av de.

det finns ju vissa som tar livet av sig eller mår dåligt resten av livet pga mobbning!

Mobbning har blivit en stor sak

under alla mina år i skolan som jag blev mobbad

och det som händer mina vänner nu när dom blir mobbade

det enda man får som hjälp nu är

att gå till läraren och berätta

sen går dom till personen som mobbar folk

och pratar sen ingenting mer.

det tycker jag är skamligt!

det är lärarnas ansvar

inte mitt ansvar!

tycker ni att detta är rätt?

att en elev ska behöva ta en lärares ansvar?


Kommentarer
Postat av: Björn Hultman

Det är alltid vuxnas ansvar att ta tag i mobbning. I lagen står tydligt att varje skola ska agera så fort de får vetskap om att något blir utsatt. Varje elev har rätt till att bli behandlad på rätt sätt och ha en trygghet i skolan.



Det ska alltså inte vara elevernas ansvar. Jag kan komma till din skola och föreläsa! Gå in på min blogg och lär dig mer..

2010-12-04 @ 10:02:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/mobbning

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0